وب هکس

این صفحه را به اشتراک بگذارید
سینما و بازیگران ایران
هنر نزد ایرانیان است و بس

نقدی بر "رسوایی" ده نمکی

اخراجی ها 1 . . . اخراجی ها 2 . . . اخراجی ها 3 . . . رسوایی
کارنامه سینمایی مسعود ده نمکی از چهار فیلم میلیاردی تشکیل شده است ، این استقبال مخاطب از کجا سرچشمه می گیرد ؟
شاید ده نمکی همان چیزی را به مخاطبش می دهد ، که مخاطب می خواهد . شاید هم ده نمکی چیزی را به مخاطب می دهد که مخاطب تا به حال نمونه اش را ندیده است .
اخراجی ها 1 نمونه ای است برای همین ادعا ، در این فیلم مخاطب وقایع و اتفاقاتی را می بیند که تا پیش از این خط قرمز سینمای ایران بوده است ، چگونه این خط قرمز ها برای ده نمکی به خط سفید تبدیل شده اند ، نمی دانم !
اما همین عبور از خطوط قرمز باعث جذب مخاطب می شود .
اخراجی ها 2 هم به دنبال موفقیت نسخه ی پیشین به فروش خوبی می رسد .
اخراجی ها 3 . . . چیزی نمی گویم !
و اما رسوایی . . .
تا پیش از رسوایی معتقد بودم بعد از سه گانه اخراجی ها ، مسعود ده نمکی دیگر جایی در سینمای ایران ندارد ، اما انگار او تازه جایش را در سینمای ایران پیدا کرده است . 
ده نمکی کدام طرفی است؟ نمی دانم . . . اما هر طرفی که هست ، مردم هم همانطرف هستند ، در واقع او طرف مردم است و مردم هم طرف او .
رسوایی یک گام به جلو است ، یک حرکت سعودی ، حرکتی که با اخراجی های 1 و 2 به اوج رسید با اخراجی ها 3 رو به نابودی رفت ، اما رسوایی دوباره روند فیلمسازی ده نمکی را سعودی کرد .
رسوایی قصه ای زیبا را ساده بیان می کند ، قصه ای که البته باز هم کمی خط قرمزی است ، اما ده نمکی به خوبی روی این خط قرمز ها راه رفته است . 
سراسر فیلم پر است از دیالوگ های که هر کدام می تواند دیالوگی ماندگار باشد .
فیلمنامه با اینکه حرفی شعاری دارد ، اما به خوبی از روایت شعاری گریخته است و حرفش را تازه و نو به مخاطب می زند . مهم ترین نکته در فیلمنامه ، شخصیت پردازی آن است و این برای اولین بار است که تیپ های ده نمکی به شخصیت تبدیل شده اند .
بازی متفاوت و زیبای استاد اکبر عبدی یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت فیلم است و در کنار او الناز شاکردوست هم بازی قابل قبولی را ارائه کرده است .
در مجموع "رسوایی" فیلم خوبی است و دست ده نمکی را رو می کند ، بدون شک قویترین و بهترین فیلم سینمایی مسعود ده نمکی تا به امروز همین "رسوایی" است .

مشهد سینما
محمد مهدی توفیقی
 



تاریخ: جمعه 1 فروردين 0برچسب:,
ارسال توسط کاربر

ˈرضا داودنژادˈ همسرخواهر ˈعسل بدیعیˈ ، روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا ، اظهار داشت: مشکل تنفسی روز گذشته این بازیگر باعث شد که وی را به سرعت به بیمارستان منتقل کنیم . وی به خاطر مشکل قلبی ناشی از دشواری تنفسی و در نهایت مرگ مغزی در بخش ای سی یو بیمارستان لقمان بستری شد.

وی که به دلیل شدت تاثر ناشی از این واقعه، به سختی گفت و گو می کرد، افزود: متاسفانه شایعات و اکاذیبی مبنی بر مسمومیت دارویی بدیعی در رسانه ها منتشر شده که صحت ندارد و وی تنها به خاطر مشکل تنفسی به بیمارستان منتقل شد.

داودنژاد، انتشار اخباری به نقل از ˈغزل بدیعیˈ خواهر عسل در گفت وگو با یکی از سایت های خبری را تکذیب کرد و گفت: همسر من در این دو روز به خاطر شرایط نامناسب روحی با هیچ رسانه ای گفت و گو نکرده و آنچه از قول وی نقل قول شده ، کذب است. به گفته ی وی، خانواده بدیعی شایعات منتشر شده در این خصوص را با جدیت پیگیری می کنند و در آینده ای نزدیک تیم پزشکی اطلاعات دقیق درباره این بیمار را در اختیار رسانه ها قرار خواهد داد.

داودنژاد انتشار اخبار زود هنگام از درگذشت این بازیگر جوان سینما را ضربه ای دردناک به روحیه خانواده و دوستان بدیعی دانست و گفت:شیطنت های رسانه ای از این دست بارها پیش از این نیز اتفاق افتاده است.حتی در ایامی که من به خاطر بیماری کبد در بیمارستان بستری بودم شایعاتی مشابه در روزنامه ها،سایت ها و رسانه ها به وفور وجود داشت.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین از رضایت پدر بدیعی مبنی براهدای اعضای وی خبر داد.

عسل بديعي آخرین بار روز 4 فروردین دو عکس از خودش در صفحه فیسبوکش منتشر کرد. اما آخرین نوشته او در صفحه اش مربوط به 19 اسفنداست که نوشته است: حس می کنم از گور بر خاستم...تولدی در راه است و بوی عطرش در فضایم جاری است.


 




تاریخ: جمعه 1 فروردين 0برچسب:عسل بدیعی,
ارسال توسط کاربر
آخرین مطالب